Az okos kórházi rendszer diszpécser alkalmazása az a vezérlőfelület, amelynek szolgáltatásai támogatják a kórházi eszközök követését, az intézmény területén tartózkodó személyek helyének meghatározását és az ezekhez kapcsolódó adatlekérdezési, elemzési műveleteket. A felület egyszerűen elérhető asztali gépen, laptopon vagy akár tableten az intézmény arra jogosult munkatársai számára.
A rendszer egyik fő szolgáltatáscsoportja az eszközkövetés, az intézmény olyan készülékeinek vagy egyéb eszközeinek valós idejű helymeghatározása, amelyeket nyomkövetővel láttak el és a rendszerben regisztráltak. A diszpécser alkalmazás felületén meg lehet keresni a rendszer által nyomkövetett összes eszközt, térképen meg lehet jeleníteni ezeket, le lehet kérdezni a rendszerben tárolt adataikat. Ez a szolgáltatáscsoport lehetőséget ad az éppen szükséges eszközök gyors, könnyű megtalálására, de hatékonyan támogatja a nyilvántartás, leltározás folyamatát is,
Hasonlóan hasznos szolgáltatáscsoport a személykövetés, ami azáltal lehetséges, hogy az intézmény területén a követésre regisztrált személyek nyomkövetőt hordanak magukkal vagy magukon. Jellemzően kártya, karperec vagy kulcstartó formájú nyomkövetőket alkalmaz a rendszer személykövetésre, de egyéb nyomkövető eszközök is használhatók. A személyek helyének meghatározása lehetővé teszi, hogy a kórházi dolgozók szükség esetén gyorsan elérhetők legyenek, de szolgálja továbbá a biztonságukat is. A fekvőbetegek számára is alkalmazható nyomkövető, szintén biztonsági céllal, olyan szenzorok alkalmazásával, amelyeken hívógomb is van vagy amelyek különböző életjelek mérésére is alkalmasak.
A SensoDoc rendszer prototípusa az Istenhegyi Géndiagnosztikai Centrum igényei szerint került kialakításra és úgy az eszközkövetés, mint a személyek helymeghatározása támogatott. Az intézmény tesztüzemben használatba vette a rendszert, fokozatosan vezeti be a használatát az intézmény folyamataiba illesztve annak szolgáltatásait.